ΑΒ στη διατροφή & την υγεία

ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ ΝΟΣΤΙΜΑ & ΥΓΙΕΙΝΑ

Σ’ αυτήν τη σελίδα θα βρείτε κάποιες συνταγές πεντανόστιμες, αλλά ελαφριές και υγιεινές. Απολαύστε χωρίς τύψεις λοιπόν…

Πολλές από τις συνταγές αυτές, τις δημιούργησα με σκοπό το συνδυασμό συγκεκριμένων διατροφικών στοιχείων, ενώ σε κάποιες άλλες τροποποίησα παραδοσιακές συνταγές της Μεσογειακής Διατροφής. Χαρείτε τες λοιπόν και μη με ξεχάσετε! Θέλω τη γνώμη σας και τα σχόλιά σας.

ΨΑΡΙΑ

ΨΑΡΟΣΟΥΠΑ


Υλικά: μπακαλιάρος,1 μικρή πατάτα, πολύ σέλινο, μαϊντανός,
3 καρότα,
1 κρεμμύδι, 1-2 κολοκυθάκια, αλάτι, πιπέρι, λεμόνι.

Εκτέλεση: βράζουμε πρώτα όλα
τα λαχανικά. Όταν είναι σχεδόν έτοιμα, προσθέτουμε και το ψάρι. Βράζουμε μέχρι να  είναι έτοιμα όλα τα υλικά.


ΚΡΕΑΣ

ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΜΕ ΠΙΠΕΡΙΕΣ


Βάζουμε στην κατσαρόλα το κοτόπουλο σε κομμάτια & αφήνουμε να σωθούν τα φυσικά του υγρά (μάτι στο 1,5).
Προσθέτουμε 1 ξερό κρεμμύδι, τις πιπεριές σε ροδέλες
(χωρίς σπόρια), πολτό από 2-3 ντομάτες και το χυμό 1/2 λεμονιού. Έπειτα αφήνουμε μέχρι να "πιάσει" η ντομάτα. Τότε προσθέτουμε νερό και βράζουμε  κανονικά (μάτι στο 3).

[Προαιρετικά μπορούμε να έχουμε ψήσει, αρχικά, τις πιπεριές στη σχάρα.]

ΜΟΣΧΑΡΙ ΜΕ ΜΕΛΙΤΖΑΝΕΣ


Βάζουμε το μοσχάρι στην κατσαρόλα, κομμένο σε όσο το δυνατόν πιο λεπτές φέτες, προσθέτουμε λίγο νερό και αφήνουμε σκεπασμένο μέχρι να σωθεί (μάτι στο 1,5).
Προσθέτουμε 1 ξερό κρεμμύδι τριμμένο, τις μελιτζάνες σε κομμάτια (αφήνοντας ελάχιστη φλούδα) & λίγο νερό και το αφήνουμε να σωθεί. Προσθέτουμε πολτό από 3 ντομάτες και αφήνουμε μέχρι να "πιάσει’’.
​Τέλος, προσθέτουμε νερό και βράζουμε κανονικά (μάτι στο 3).

 [Προαιρετικά μπορούμε να έχουμε ψήσει, αρχικά, τις μελιτζάνες σε φέτες στη σχάρα.]

ΛΑΧΑΝΙΚΑ

ΛΑΧΑΝΟΡΥΖΟ


Βάζουμε στην κατσαρόλα 100gr κιμά (μάτι στο 1,5) και 1 ξερό κρεμμύδι τριμμένο και αφήνουμε να βγει και να σωθεί ο φυσικός τους χυμός. Προσθέτουμε το χυμό
​1 λεμονιού και το λάχανο σε κομμάτια. Αφήνουμε μέχρι να μαλακώσει και να σωθούν τα υγρά. Προσθέτουμε 20gr ωμό ρύζι και νερό και βράζουμε κανονικά
(μάτι στο 3).
Στο τέλος μπορούμε, προαιρετικά, να αυγοκόψουμε με 1 αυγό.

ΣΟΥΠΕΣ

ΚΡΕΑΤΟΣΟΥΠΑ


Βάζουμε στη χύτρα 1 μικρή πατάτα, 1-2 κρεμμύδια ξερά, σέλινο,
1-2 κολοκυθάκια, 1-2 καρότα, αλάτι, πιπέρι και χυμό 1/2-1 λεμονιού  ή  πολτό από 1-2 ντομάτες.

Κλείνουμε το καπάκι και βράζουμε για 10'. Μετά ανοίγουμε τη χύτρα και προσθέτουμε το μοσχάρι, σε κομματάκια.Βράζουμε μέχρι να είναι έτοιμα όλα τα υλικά.

ΠΙΤΕΣ

ΜΕΛΙΤΖΑΝΟΠΙΤΑ


Σε αντικολλητικό ταψάκι στρώνουμε 3 στρώσεις φύλλου κρούστας ραντισμένο με γάλα. Στρώνουμε τη γέμιση και σκεπάζουμε με άλλες 2 στρώσεις φύλλου, χαράζουμε και ψήνουμε σε μέτριο φούρνο.
Γέμιση: ψημένες μελιτζάνες στο γκριλ (χωρίς καθόλου φλούδα) πολτοποιημένες, ανθότυρο
​(15gr για κάθε κομμάτι), κομματάκια ντομάτας και προαιρετικά κρεμμύδι & άνηθο.

ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ

ΣΟΥΠΙΕΣ ΜΕ ΑΡΑΚΑ


Καθαρίζουμε τις σουπιές, τις κόβουμε, τις τρίβουμε με λίγη σόδα και τις αφήνουμε για λίγη ώρα σ' ένα τρυπητό. Ξεπλένουμε καλά [προαιρετική προεργασία για τις φρέσκιες σουπιές]. Βάζουμε στην κατσαρόλα 1 ξερό κρεμμύδι,
1 καρότο, σέλινο και σκόρδο και αφήνουμε να μαλακώσουν και να σωθούν τα φυσικά τους υγρά
(μάτι στο 1,5).
Προσθέτουμε τις σουπιές, σοτάρουμε για μερικά λεπτά. Προσθέτουμε τον πολτό από 2-3 ντομάτες, αλάτι και πιπέρι και βράζουμε για 30’. Τότε προσθέτουμε τον αρακά, μαϊντανό και λίγο νερό και βράζουμε.